Selam till Angola & Etiopien med Marcus Price & Jaqe
fredag 23 oktober 2015 / / Taggar:Selams projektledare Johan Egerbladh Eurenius åker till Luanda, Angola 26-29 november med ett fantastiskt team som kommer att möta upp med lokala artister, ge workshops, delta i seminarier och uppträda på lokalt venue!
Gänget som åker tillsammans är artisterna Marcus Price & Jaqe samt Jesper Åström, digital taktiker. Resan är ett samarbete med svenska ambassaden i Angola.
På vägen till Angola görs ett stop i Addis för aktiviteter på Selams kontor, bl.a. studioutveckling, studiebesök och nätverksträffar.
Marcus Price & Jaqe
Marcus Price har bla. legat bakom produktioner för välkända svenska artister, men är mest känd för sin strävan att återuppfinna sitt sound och flytta gränser inom den moderna svenska musikscenen. Han slog igenom när han vann Rap-SM med hiphopgruppen Fattaru. Efter tre album, 2 Grammis och hits som “Mina hundar” och “Första femman” inledde Marcus en producentkarriär och har förutom solo-projektet Basutbudet samarbetat med till exempel Näääk, Sexfemman, Mapei, Maluca. Den senaste tiden har han samarbetat med house-geniet Carli. 2013 är han aktuell med egna skivetiketten Svensk Bas och banbrytande produktioner och remixer åt bl. a. Badin, Megatronic, Gnucci, Jaqe, Ison & Fille, Yemi, Syster Sol m.fl.
Jaqe har de senaste åren ofta beskrivits som “din favoritrappares favoritrappare” och Nöjesguiden har kallat honom “Sveriges bästa rappare”. Malmösonen har de senaste året varit omtalad främst för sina hyllade gästinhopp på bland annat Labyrints “Ortens favoriter (Remix)” och Mack Beats hyllade “Centrum”.
Redan i slutet av 2013 släpptes singeln Jaqe & Marcus Price singeln “Oprah”, och redan då fick vi ett smakprov på denna superduos unika sound. ”Oprah” följdes sedan upp med en av årets viktigaste EP’s, ”Eikon”, som höjts till skyarna av dansgolv och en samlad kritikerkår över hela landet.
Jesper Åström
Digital innovatör och entreprenör från Sverige. Han har arbetat 33 000 timmar på det digitala området och levererat över 450 kampanjlanseringar, skapat över 10 digitala globala strategier och driver byrån For Sure Agency i Stockholm, Sverige och Superdrive i Tokyo, Japan. För närvarande driver han projekt i Sverige, Japan, Singapore, Brasilien och USA.
När det gäller utbildning har han levererat uppskattade kurs designerna i samarbete med Hyper Island i både Sverige, Storbritannien och Singapore. Han rest runt i världen under flera år, och givit föreläsningar och workshops om digital omvandling, taktik och verksamhetsmodellering.
Workshops på resan:
App makers Cafe
Användarnas behov undersöks och hur man konverterar dem till prototyper som uppfyller affärsmål. En process som kallas “jobs to be done” goes igenom. I samarbete skapas användbara tjänster baserade på originalprodukter.
Deltagarna kommer att få:
– Förståelse för hur man kan utveckla prototyper baserade på användarcentrerade perspektiv
– En teknik för hur man extraherar kundernas behov och tjäna pengar runt befintliga produkter baserade på detta behov
– En prototyp av en app som uppfyller användarnas behov
Crowd Funding
Grunderna i crowd funding i den nätverksanslutna världen, hur man sätter något på Kick starter och får det att “gå viralt” och få finansiering.
Deltagarna kommer att få:
– Förståelse för hur man bygger affärer i den nätverksbaserade världen
– Ett utkast till ett kick starter projektet samt en seeding plan.