Selam söker en driven Marknadsföring- och Kommunikationssamordnare!

Selam-Job-ad-1080x1080px-v1A torsdag 8 augusti 2024 / / Taggar:

Är du en driven kommunikatör som trivs i internationella miljöer? Selam söker dig som vill vara med och driva utvecklingen av vår organisation i en spännande fas och som inte räds utmaningar! Nu har du chans att bli en del av vårt engagerade team och driva arbetet för jämlik tillgång till kultur både i Sverige och globalt. Som Marknadsföring och kommunikationssamordnare kommer du att ha en central roll inom Selam.

Du kommer att påbörja din tjänst under en spännande utvecklingsfas för organisationen och ha stora möjligheter att utvecklas i din roll. Du ansvarar för att samordna och utveckla hela organisationens kommunikations- och marknadsföringsstrategier. Detta inkluderar att planera, genomföra och följa upp kampanjer, arbeta med marknadsanalys, utveckla nya rutiner för kommunikationsarbete och arbeta nära Selams internationella och svenska team för att säkerställa en effektiv och konsekvent kommunikation.

Specifika arbetsuppgifter och ansvarsområden inkluderar:

● Utveckla och implementera övergripande marknadsförings- och kommunikationsstrategier som är i linje med organisationens mål.
● Leda och coacha marknadsföring teamet för att säkerställa effektivt och kreativt arbete.
● Analysera marknadstrender och konsumentinsikter för att identifiera tillväxtmöjligheter.
● Ansvara för budgetplanering och resultatmätning av marknadsföringsaktiviteter.
● Bygga och underhålla relationer med medier, partners och intressenter.
● Överse och utveckla digitala strategier, inklusive sociala medier, SEO och content marketing.
● Samordna interna och externa kommunikationsinsatser för att säkerställa enhetlighet och tydlighet i budskap.

Som anställd på en dynamisk och växande organisation ställer vi höga krav på flexibilitet och du förväntas vara redo att ta dig an uppgifter utanför arbetsbeskrivningen vid behov.

Tjänsten är en projektanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är flexibel beroende på den kandidat vi hittar och varierar mellan 70-100%. Du kommer att vara placerad på Selams kontor på Södermalm i
Stockholm och arbeta nära kollegor i Addis Ababa och Nairobi. Det finns möjlighet till resor inom tjänsten för att besöka de länder där Selam har programverksamhet.

Vi söker dig som har följande erfarenhet:

● Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande.
● Minst 5 års erfarenhet av marknadsförings- och kommunikationsarbete.
● Dokumenterad erfarenhet av att utveckla framgångsrika marknadsföringsstrategier.
● Stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av att leda team.
● Utmärkt kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt.
● Erfarenhet av att arbeta med digitala marknadsföringsverktyg och analysverktyg. Stark kunskap om sociala medieplattformar är ett krav.
● Resultatorienterad och analytisk med förmåga att tänka strategiskt.

För att trivas hos oss tror vi att du behöver ha följande egenskaper:
● Kreativ och initiativrik.
● Organiserad och noggrann.
● Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.
● Har god samarbetsförmåga, ett inkluderande arbetssätt och erfarenhet av att koordinera ditt arbete med många olika aktörer.

I tillägg till ovan-nämnda kompetenser så är det meriterande om du har:
● Utlandserfarenhet och vana att arbeta i en internationell miljö
● Vana från ideell verksamhet, gärna med internationellt fokus
● Ytterligare språkkunskaper, särskilt i franska.

Ansökan
Till ansökan vill vi att du bifogar CV och ett personligt brev där du förklarar varför du vill jobba på Selam.

Deadline för ansökan är 31 augusti. Urval sker löpande.
OBS! Vi kallar dem vi vill träffa via e-post. Skicka din ansökan till: apply@selam.se

föregående nyhetnästa nyhet